dimarts, 8 de novembre del 2011

Els Entorns i Mitjans virtuals per a l'Ensenyament Aprenentatge

Feu un breu comentari individual d'unes 50 paraules, sobre la utilitat dels diferents Entorns Virtuals i Mitjans d'Ensenyament Aprenentage aplicats a l'Educació Infantil, cap a on ens porten les noves tecnologies, com utilitzar-les de forma adequada amb els infants, precaucions a prendre, quines competències ens poden ajudar a desenvolupar les anteriors eines, de quina forma us imagineu que canviarà la forma d'impartir classe (o facilitar informació) d'aquí a 10 anys...

80 comentaris:

  1. Hola sóc l'Amanda, penso que els entorns virtuals i tots els recursos tecnològics, ajuden en el procès d'aprenentatge, ja que faciliten la comunicació, individualització i coordinació amb els diferents elements que porta un procès d'aprenentatge, mestres, alumnes, directors...
    Per això, penso que és molt positiu aprendre a través d'aquests entorns, perquè et donen més recursos per a poder aprendre al teu ritme i tenint en compte les teves necessitats del aprenentatge.
    Amanda Pajuelo Madrigal, grup 2B!

    ResponElimina
  2. Hola sóc la Marta Carpintero, i pel que fa a la pregunta sobre els entorns virtuals i mitjans d'aprenentatge a l'educació infantil crec qué són molt importants per al desenvolupament cognitiu, maduratiu i afectiu del infants. a més la utilització de les TIC potencïa la creativitat i la imaginació dels més petits. No obstant, ha de ser l'adult qui controli la utilizació de les noves tecnologies i qui utilitzi la metodologia adequada perque aquestes eines siguin útils aquesta etapa.

    ResponElimina
  3. Hola Sóc la Mireia Hernández, considero que els entorns virtuals ajuden al professor en el procès d'aprenentatge de l'alumne, però, alhora aporten nous coneixements molt interessants a l'infant i ajuden al treball individual de cadascú. Aquests espais, doncs, pretenen ser un lloc de cooperació comunicació i col·laboració, ja que, molt sovint estan oberts a qualsevol persona, és a dir, que tant altres alumnes, com pares poden entrar-hi i comentar, per tal, d'aportar noves informacions que ajudin a millorar la seva formació.

    ResponElimina
  4. Hola sóc la Sandra Prat,
    Sota el meu punt de vista els Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentage a l'Educació Infantil són un recurs que dia a dia va fent-se un lloc a les aules i que per tant hem d'anar aprenent com són i què són. Considero que són un recurs important pel professor i que aquest ha de tenir en compte, doncs aporten coneixement i ensenyament d'una nova manera i amb una metodologia diferent. Al mateix temps, també poden donar lloc a aprendre nous coneixements de manera cooperativa i col·laborativa, doncs no oblidem que no sempre han de treballar-se individualment.
    Tanmateix, aquests entorns són importants tant per els alumnes, com pels professors i fins i tot pels pares, ja que mica en mica tots s'han d'endinsar en aquest món virtual, doncs en un futur pot ser una de les seves principals vies de comunicació, d'aprenentatge i d'informació.

    Sandra Prat

    ResponElimina
  5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  6. Hola,sóc la Meritxell Lleal i crec que sobre la utilitat dels diferents Entorns Virtuals i Mitjans d'Ensenyament Aprenentage aplicats a l'Educació Infantil, cal tenir molt present que són les eines del futur, les noves tecnologies ens porten a explorar un nou camp d'aprenentatge molt ric i variat amb un potencial rellevant. Ara bé, el que ens hem de plantejar és com utilitzar aquests mitjants dels que disposem per tal que la forma d'aprendre sigui l'adequada pels infants a l'hora d'obtenir millores en les capacitats i competències en l'aprenentatge dels nostres infants.
    Penso que també, cal tenir present que aquests entorns estàn interelaccionats amb la comunitat educativa, vinculant alumnes, professors i família en el procés de la comunicació i aprenentatge mútu.

    ResponElimina
  7. Hola! Jo sóc la Carol Figueras i m'agradaria afegir que penso que és essencials la incorporació de noves eines i recursos com ara els entorns virtuals en qüestió ja que, com hem comentat a alguna sessió a l'aula, estem educant per tal de que els infants formin part activa de la societat que els hi espera, la qual està en continu canvi dirigit cap a la innovació i la creació de noves tecnologies. Per tant, és fonamental que els infants es familiaritzin amb aquestes eines que seran la base del seu futur.

    Adaptar-se a aquest nou món digital és un treball conjunt de la societat, que no només no deixa pas de banda la comunitat educativa, sinó que aquesta és un pilar fonamental per aconseguir-ho.

    ResponElimina
  8. Els entorns i mitjans virtuals ja formen part de la realitat de l’infant i son part del seu futur, i del seu futur acadèmic també. Els entorns i mitjans virtuals proporcionen recursos d’aprenentatge molt adequats pels infants millorant la competència digital dels nens/es i fan que l’educació sigui menys rígida, amena, participativa i motivadora. El mestre i la comunitat educativa ha de ser l’encarregat de supervisar i prendre les precaucions pertinents quan s’utilitzen aquests mitjans a l’escola.

    ResponElimina
  9. Hola, soc la Sandra Comino i sobre el tema de la utilitat dels diferents Entorns Virtuals i Mitjans d'Ensenyament Aprenentatge a l'Educació Infantil, crec que ja són molt presents i que cada cop ho seran més, però espero que fent un bon us d'aquests. Considero que aquests poden ser una bona eina de reforçar l'aprenentatge. Per reforçar, ja que no es pot pretendre transmetre tot el coneixement a través d’aquests entorns.

    ResponElimina
  10. Hola! Sóc la Miriam Enjuanes, penso que la utilitat dels diferents Entorns Virtuals i eines tecnològiques són importants treballar-les quan els nens són petits, és a dir, durant l’educació infantil perquè així aquests tenen la possibilitat d’interioritzar l’ús d’aquestes tecnologies i aprendre mitjançant els recursos que ens proporcionen. A més a més, treballar en educació infantil amb els diferents entorns virtuals permet als alumnes tenir iniciativa per aprendre les noves tecnologies i així poder actualitzar-se dins del mon digital en el que estem actualment. Considero que és bo aplicar aquestes eines digitals al dia a dia dins de l’aula dels nens, introduint aquestes tecnologies a la metodologia d’aprenentatge que s’acostuma a utilitzar a la classe. Per tal de treballar les eines virtuals amb els nens, es necessari que els mestres tinguin una bona formació i coneixement d’aquestes per tal de mostra-les correctament als seus alumnes. Treballar dins d’aquest àmbit virtual ens permet desenvolupar en els infants moltes capacitats a l’hora, ja que a part de treballar un tema didàctic ens permet un ampli ventall de recursos i eines que ajuden al nen anar més enllà, és a dir, continuar innovant.
    Per últim, cal dir que els diferents entorns virtuals i els mitjans d’aprenentatge ensenyament permeten que l’aula dels infants es mostri al mon i que el mon pugui entra dins de l’aula. Enriquint d’aquesta manera el procés d’aprenentatge dels infants.

    ResponElimina
  11. Hola! Sóc la Laura Expósito.
    En la societat actual en la que vivim, crec que els Entorns Virtuals i Mitjans d'Ensenyament Aprenentage aplicats a l'Educació Infantil són imprensindibles per a que els infants puguin desenvolupar-se correctement. L'infant viu en una societat tecnologica on ha de saber utilitzat les noves tecnologies. La base d'aquest aprenentatge es troba en les aules. A través de les TIC, l'infant pot apendre de forma més autonoma, experimentar i ampliar els seus coneixements.
    A més, pel que fa al paper del professor, gracies als diferents entorns pot preparar activitats més interactives i saber si els nens tenen assumits els conceptes.

    ResponElimina
  12. Hola! Sóc la Lucía Pradas.
    L'escola ha patit grans canvis educatius pel què fa a la seva metodologia. Avui en dia, les TIC i les TAC suposen un element de gran rellevància per tenir en compte en el Currículum d'Educació Infantil.
    A partir dels Entorns i Mitjans Virtuals per a l'Ensenyament-Aprenentatge es pot dur a terme una nova manera d'educar més significativa, enriquidora i complexa, ja que al mateix temps que s'aprèn de manera divertida, es fa d'una forma que ens permet dur a terme un procés d'aprenentatge basat en la comunicació, en l'aprenentatge individualitzat i en col•laboració i en la coordinació entre els diferents contextos educatius que giren entorn de l'infant (família-escola-societat).
    El Bloc, el Moodle, la Pissarra Digital, els programes d’àudio, els contes virtuals, les activitats de Jclic... són alguns d'aquests recursos virtuals esmentats anteriorment. A partir d'aquests es poden treballar les diferents àrees de desenvolupament.
    Un mestre ha de conèixer aquests recursos i decidir quan i de quina manera els utilitzarà per a treballar amb els seus alumnes. El que realment interessa no és que hi hagi abundància de recursos TIC/TAC a les escoles, sinó que se'n sàpiga treure profit.
    Malauradament, hi ha moltes escoles que no imparteixen una educació de qualitat fent ús d'aquests recursos, ja sigui perquè el professorat no ha tingut una formació prèvia o bé per simple comoditat.
    Penso que nosaltres formem part de la generació dels mestres del futur i és necessari que entenem que les TIC/TAC són eines molt útils que ens poden ajudar a dur una tasca educativa més engrescadora i de màxima qualitat.

    ResponElimina
  13. Hola a tots i totes, soc l’Aura del Grup 2A, i pel que fa a la pregunta sobre els entorns virtuals i mijants d’aprenentatge a l’educació infantil, crec que són un bon recurs que ha tingut un gran pes en els últims anys i en els que vindran en l’educació, facilitant i transformant l’ensenyament als temps en els que vivim. Podem dir, que estimulen en tots els sentits als infants per tal de que es puguin desenvolupar en totes les àrees.

    ResponElimina
  14. Avui en dia l’escola està patit canvis educatius pel què fa a la seva metodologia. El meu punt de vista dels Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentatge a l'Educació Infantil són un recurs que dia a dia van fent-se un lloc a les aules i que per tant, hem d'anar aprenent com són i què són. Per tant, les TIC i les TAC suposen un element de gran rellevància per tenir en compte en el Currículum d'Educació Infantil.
    Penso que els entorns virtuals i tots els recursos tecnològics, ajuden en el procés d'aprenentatge, ja que faciliten la comunicació entre professorat, alumne i famílies. A més la utilització de les TIC potencia la creativitat i la imaginació dels més petits.
    Arantxa Lorenzo Palomares

    ResponElimina
  15. Pel que fan als Entorns Virtuals i els Mitjans d’Ensenyament i Aprenentatgue considero que les mestres hauríem de fomentar moments on els infants interactuïn amb els recursos tecnològics que avui en dia estan a la seva abast i, així, que cada cop més, s’adaptin als nous temps. Però, hem d’anar en compte amb l’abús.
    Tant les TIC com les TAC s’han d’integrar a les escoles, però s’ha de vigilar com, ja que no tant sols s’han d’integrar, sinó que ens hem d’adaptar a la seva utilització. Amb això, vull dir que els mestres han d’adaptar-se als nous temps, canviant la metodologia i adaptant-se a les possibilitats que avarquen.
    Centrant-me en els diversos mitjans digitals d’ensenyament i aprenentatge que coneixia i els que he pogut veure a classe, trobem la pissarra digital, la càmera digital, la pantalla tàctil, l’ordinador, el software lliure, les impressores, els escàners, el canó i el sistema d’audio digital, entre molts d’altres que n’hi ha, i centrant-mnos en entorns virtuals podríem trobar el moodle, els blogs, les webquest...

    Aquests entorns tenen una sèrie d’avantatges com l’augment de la qualitat i quantitat de recursos i materials d’aprenentatge, pròpies i aliens, i facilitar el seu accés, l’increment la comunicació entre comunitats educatives, l’augment de la flexibilitat i varietat de les activitats i la contribució a la formació de l’alumnat en les diverses àrees curriculars. Per tal que l’ús d’aquests entorns sigui positiu en l’aprenentatge s’ha de disposar dels recursos tecnològics necessaris, el professorat ha d’estar format en les estratègies didàctiques i les TIC/TAC, s’han de promoure plans que promoguin la qualitat i quantitat de la comunicació entre professorat/familiars, s’han d’implantar i fomentar mesures de suport a la innovació educativa i a la generalització de bones pràctiques, s’ha de tenir en compte els coneixements previs dels infants i la difusió de la feina realitzada. Per acabar, voldria comentar que tant els mitjans com els entorns virtuals poden arribar a ser molt beneficiosos per a l’ensenyament i l’aprenentatge, sempre i quan s’utilitzin adequadament. Els mestres hem d’estar qualificats i formats en la matèria per tal de facilitar la introducció dels nostres alumnes a les noves tecnologies.

    ResponElimina
  16. CRISTINA SEVILLA GARCÍA

    Els Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentatge a Educació Infantil avui dia estan molt presents, i que el pot aconseguir la majoria de gent. Per tant, la tecnologia està avançant, per aquest motiu hem de estar sempre ben formats, per així poder transmetre-ho als nostres alumnes. Considero que són una eina d'aprenentatge molt lúdica i dinàmica dels quals podem extreure’n molt de profit.
    Un altre punt a favor d’aquesta eina, és que aquesta serveix tant per a nens petits com per a gent gran, és a dir, està preparada per a tots els nivells. Com la meva companya Arantxa penso que també faciliten la comunicació entre professorat -famílies- alumnes.

    ResponElimina
  17. Hola a tots i totes! Sóc la Patrícia Bernadàs del grup 2A i m'agradaria comentar que hem de ser realistes i ens hem d'adaptar a la societat i al moment en el que vivim. precisament per aquest motiu és necessari que les noves generacions aprenguis des d'edats primerenques la utilització de les TIC, ja que són fonamentals i imprescindibles avui en dia. És per això que des de les escoles podem i hem de vetllar per a l'assoliment dels coneixements relacionats amb aquest llenguatge.

    Per poder ser coherent amb aquesta idea s'han d'utilitzar les noves tecnologies a les escoles d'una manera pràctica, lúdica i real, per poder aconseguir que els infants aprenguin a utilitzar-les i a entendre-les. Justament per aquest motiu la utilització dels espais virtuals és necessari.

    ResponElimina
  18. Hola! Sóc Sara Moral del grup 2C. Des del meu punt de vista sobre els diferents Entorns Virtuals i Mitjans d’Ensenyament Aprenentatge en l’Educació Infantil són unes eines que avui dia se’n van fent un lloc a les aules i també a les nostres cases. Pel que fa la utilització d’aquestes eines en l’escola, els mestres han d’estar formats de com funcionen i per a que serveixen per poder practicar els nens/es de forma adequada i poder-les utilitzar diàriament, ja que penso que amb els EVE/A ens poden ajudar a desenvolupar les competències bàsiques que volem que els nens/es adquireixin al llarg de la seva educació.

    ResponElimina
  19. Hola a tots, el meu nom és Irene Sobrino Sánchez del Grup 2A d'Alfabetització Digital. Personalment, considero que els Entorns Virtuals són diferents aplicacions, recursos i eines que ajuden al mestre en el procés d'ensenyament i per tant, en l'aprenentatge dels seus alumnes. Crec que aquests mitjans van evolucionant i augmentant dia a dia, però que nosaltres com a futurs mestres, hauríem de formar-nos per a estar totalment preparats i poder enriquir-nos de tots els beneficis que ens aporten. Aquests ens donen una gran quantitat de material per a treballar en les aules, augmenta la comunicació entre el diferent equip docent-família, flexibilitza les activitats didàctiques a treballar i a més, ajuda a formar als alumnes en tots els àmbits curriculars. Així doncs, els hem de tenir en compte en el nostre dia a dia una vegada siguem mestres.

    ResponElimina
  20. Hola, sóc l’Aina Solsona. Respecte a les noves tecnologies, considero que cada vegada aquestes aniran avançant més i més i, per tant, com a futures docents és essencial que sapiguem adaptar aquestes a la nostra manera de treballar. No podem obviar-les o mantenir-les al marge de la nostra feina del dia a dia, ja que no deixa de ser l’actualitat i és bàsic que des de ben petits, els infants puguin aprendre a utilitzar les eines amb què es trobaran en el seu futur. Malgrat tot, és important prendre consciència de com utilitzar-les , ja que igual que avancen els recursos, han de progressar els mètodes d’ensenyament: no podem caure en l’error de reproduir els mètodes aplicats fins a l’actualitat aplicant-los als avenços, ja que, sinó no estaríem avançant, sinó estancant-nos amb la diferència d’utilitzar unes eines diferents.

    ResponElimina
  21. Hola, sóc l'Anna Juberó i formo part del grup 2B d'Alfabetització Digital.
    És evident, que en la societat que ens trobem actualment, la qual ha evolucionat molt i, especialment, en les noves tecnologies de la informació i la comunicació, els professors les han d'utilitzar i introduir en el procés d'ensenyament i aprenentatge dels seus alumnes, ja que aquestes aporten grans aventantges pel que fa al desenvolupament dels coneixements dels alumnes i, a més, promou que l'alfabetització de tots ells sigui integrals.
    Les TIC a la tapa d'infantil, afavoreixen el desenvolupament d'una sèrie de capacitats i objectius. Per exemple, durant la priemra etapa d'infantil, podríem destacar el fet del desenvolupament de la coordinació mà-ull dels infants. Per altra banda, podríem destacar els aventatges que comporta el món digital, pel que fa a les seves característiques actives i dinàmiques. No obstant, cal destacar, que les TIC ofereixen un gran ventall d'oportunitats significatives per l'aprenentatge dels infants, sempre i quan, aquestes s'utilitzin de manera adequada i, per tant, cal que els mestres sàpiguen utiltizar-les i presentar-les de manera adequada.

    ResponElimina
  22. Hola sóc la Raquel Fernández i penso que els entorns i els mitjans virtuals per a l'ensenyament-aprenentatge escolar és una bona eina educativa que ha revolucionat l'educació, ja que facilita la feina al mestre i és una forma diferent d'aprendre a partir de l'experimentació dels alumnes, per tant, fomenta, també, la creativitat d'aquests.
    Cal dir, però, que tot i que és molt bó utilitzar aquests metodes educatius, sempre s'ha de fer sota la supervició del mestre per tal que no es faci un mal ús i els alumnes es puguin distreure.

    ResponElimina
  23. Hola, Sóc la Sara Puertas. Respecte els entorns virtuals per a l’ensenyament iaprenentatge a l’educació infantil, dir, que són un recurs poc utilitzat encara però considero que pot arribar a ser necessari per a un futur. És positiu que els mestres treballin amb aquets i per tant els presentin als seus alumnes i a la vegada a les seves famílies, ja que, pot ser molt útil per l’aprenentatge d’aquets i per el seu futur. Com a tota eina digital és necessari tenir en compte que els recursos no treballen per si sols sinó que necessiten d’una bona metodologia, és a dir que el mestre ha de donar lloc a aquest bon funcionament del recurs en qüestió.

    ResponElimina
  24. El meu parer és que la tecnologia forma part de la vida de tots els alumnes que tinguem a les nostres. Alguns tindran més accés, altres no tant, però el seu futur té totes les de trobar-se amb els entorns i mitjans virtuals.

    Està clar que a Educació Infantil ha de ser un primer contacte amb la tecnologia. El Jclic i el blog de classe són una bona manera de començar.

    Avui en dia ens trobem amb moltes eines de treball. No ens hem d'equivocar intentant fer-les utilitzar totes als nostres alumnes. S'ha d'anar amb calma,escollint bé el moment adequat per introduir cada una, de manera que els nens li atribueixin sentit i en puguin fer un us adequat i contextualitzat a les seves capacitats i necessitats.

    El fet de començar poc a poc permetrà que puguin entendre i utilitzar adequadament totes les eines en cada moment. De manera que quan ja de més grans se'ls introdueixi el moodle ells ja tinguin l'experiència del blog i les pàgines web i no els suposi un esforç desmesurat la utilització d'aquest.

    Aquestes eines no els farà millors estudiants, però si els proporcionarà més recursos, més varietat,més coordinació... i els ajudarà a estimular la creativitat i la curiositat.

    Em d'anar en compte però, que els nens no en facin un mal us. Han d'entendre que la seva utilització pot ser tant per fer feina com per divertir-se, però mesuradament i sense dependre'n.

    Cada vegada l'educació canvia més. És normal, el món evoluciona. Abans era obligatori comprar-se una pluma per aprendre a escriure-hi. Ara em pregunto de què em va servir, si mai la utilitzaré. Qui sap, potser d'aqui poc els alumnes hauran de dur llapis digitals, que escriguin directament a la pantalla dels ordinadors!

    Això ho veurem d'aqui a uns anys, possiblement ja des de l'aula!

    Georgina Martín Rupérez

    ResponElimina
  25. Hola,

    Sóc la Cristina Ceballos i formo part del grup 2B que cursa l’assignatura d’Alfabetització Digital a la Universitat de Barcelona. Pel que fa referència als Entorns i Mitjans virtuals per a l’Ensenyament- Aprenentatge, personalment, considero que aquests són un motiu de pes a tenir en compte de cara a la nostra futura tasca docent a les aules d’Educació Infantil. Actualment, vivim en un món totalment digitalitzat i en el què trobem molts recursos que ens faciliten la comunicació, la recerca d’informació, el treball, la participació, entre moltes més avantatges de cara a la nostra vida personal i, també, professional. Per tota això, i sobretot per la presencia contant d’aquestes noves tecnologies de la comunicació i la informació en el món que ens envolta, és important que els futurs docents ens documentem i siguem capaços d’utilitzar aquestes eines de forma adequada per transmetre als infants aquestes ganes d’aprendre mitjançant recursos innovadors. No obstant això, no hauríem de caure en l’error d’utilitzar les noves tecnologies, únicament, com un recurs per “matar” el temps lliure que ens queda entre tasques sinó que hauríem d’integrar-les en la programació de l’aula i, per tant, tenir en compte quins són els objectius a treballar i les capacitats que volem desenvolupar mitjançant el treball amb aquestes. Per últim, m’agradaria afegir que les noves tecnologies haurien de servir-nos per millorar les aules i fer d’aquestes un espai cada vegada millor i més coordinat amb la realitat que ens envolta, a nosaltres i als infants. Per tant, hauríem de fomentar la realització d’activitats que no s’allunyin gaire dels interessos i motivacions dels alumnes per a que aquests no només aprenguin conceptes sinó que també s’eduquin a fer un bon ús de les noves tecnologies tant dins com fora de l’aula. Fer un bon ús d’aquests nous recursos, únicament, dependrà de cadascun de nosaltres!

    ResponElimina
  26. Hola! Sóc La Marina Alba Fernández del grup 2B. Sota el meu criteri considero que els Entorns i Mitjans virtuals per a l'Ensenyament són imprescindibles avui dia tant a les aules a les escoles, com a les llars familiars. Des de fa ja 50 anys cap aquí, la nostra societat a fet un gir de 390º. Hem passat de la ploma i la tinta a les pissarres digitals. Avui dia tenir internet a casa, ordinadors a les escoles, projectors, pissarres digitals, entre d'altres recursos és el més habitual. És per això que com a futurs mestres hem de preparar-nos i formar-nos per saber fer i saber actuar dins l'aula amb tot aquest tema, perquè gairebé a totes les escoles les TIC estan integrades per complert. Considero que avui dia hem tingut molta sort de poder convinar tasques manuals amb les tasques digitals. No hem de veure les TIC com a simple recurs per a que els nens juguin una estona i s'ho passin bé, sinó que hem d'utilitzar l'ordinador i tota la resta de recursos (projectors, pissarres digitals, internet, entre d'altres) com a eines didàctiques per a treballar les competències del currículum d'infantil amb els infants. Si arribem a ser grans professionals podem fer més ric l'aprenentatge dels nostres alumnes gràcies a la gran varietat d'oferta de material didàctic, d'experiències i possibilitats. D'aquí a deu anys veig un món encara més digitalitzat, tot i que tampoc m'agradaria que es perdés el mètode experimental, tradicional... per donar pas només al món digital. Hem de saber treballar ambdues metodologies.

    ResponElimina
  27. Hola, sóc la Raquel Riera i fins fa relativament poc no era conscient de la importància de la tecnologia en el desenvolupament dels nens i la seva imprescindible integració a les aules.
    Penso que si el que volem és vincular els aprenentatges escolars i la resta d'entorns socials dels alumnes, la vida en general, hem de ser conscients que l'educació ha d'evolucionar al mateix ritme que la societat i obrir els sentits cap aquest món digitalitzat del qual formem part.
    Les eines tecnològiques a l'aula ens permeten realitzar amb els alumnes activitats i maneres d'aprendre inimaginables i molt més atractives per als infants. deixar de banda aquesta visió avorrida de l'escola per a fer de les aules un espai d'aprenentatge dinàmic, divertit i innovador.
    Cal pensar en els futurs dels nens i nenes i en allò que necessitaran saber. Cal preparar a les generacions que vindran pels seus futurs.

    És important que, com a mestres, sapiguem utilitzar aquestes eines digitals de la millor manera possible i plantejar metodologies que combinin ambdues maneres de realitzar els aprenentatges, tradicional i digital.

    ResponElimina
  28. Hola sóc la Laura i En referència a la utilitat dels diferents Entorns Virtuals i Mitjans d'Ensenyament Aprenentage aplicats a l'Educació Infantil, penso que són uns mecanismes molt positius per aprendre . Des de el meu punt de vista, són recursos que potencien la creativitat, la coordinació, la recerca d’informació, la creació d’estratègies, el treball col·laboratiu , la autonomia, la imaginació dels infants... A més el mestre ha de formar a l’Infant pel seu futur i aquest són les tecnologies, per tant, els mestres han de aprendre per poder formar amb les TAC adequadament. Ja que no solament han de promoure l’ús de les tecnologies per una formació bàsica, sinó que el repte és adequar la seva utilitat perquè, a través d’elles , els alumnes aprenguin a reflexionar i crear. Les noves tecnologies afavoreixen el desenvolupament de competències i estratègies tant dels infants com dels educadors, ja que és un recurs que proporciona estímuls, creativitat , curiositat, varietat de materials... No obstant el mestre i la comunitat tenen la responsabilitat de supervisar i prendre les precaucions pertinents quan els infants utilitzen aquests mitjans.
    I d’aquí a deu anys l’ utilització d’aquestes serà transversal i facilitarà la comunicació de tal manera que l’entorn educatiu estarà interelacionat amb la comunitat englobant( altres escoles, les famílies i el professorat), amb la qual cosa, es produirà una comunicació i un procés d’ aprenentatge més enriquidor.

    ResponElimina
  29. Actualment, les TIC s'estan convertint en una eina que moltes escoles utilitzen pel bon desenvolupament dels seus alumnes. Mai abans m'havia plantejat la pregunta de si les noves tecnologies tenen aspectes postius o negatius pels alumnes, però m'he adonat que l'ús dels Entorns i Mitjans d'Ensenyament són un recurs molt edficaç tant pels mestres (poden emmagatzemar els seus treballs i recuperar treballs d0altres mestres), pels alumnes (els permet desenvolupar-se millor en molts aspectes) i pels familiars (poden establir una relació directa amb les activitats que els seus fills realitzen a classe).

    ResponElimina
  30. En la meva opinió, en els últims anys ha hagut una gran evolució en quant a les TIC a l’educació es refereix. D’aquesta manera, penso que molts dels mestres que estan avui dia a les aules no es troben preparats per fer front a aquest canvi, per tant, penso que és molt important actualitzar-se continuament per poder oferir als nostres alumnes una educació de qualitat i a través dels estris que ens proporciona la tecnologia. En conclusió, hem d’afavorir la integració dels nous mecanismes a la nostra metodologia educativa, ja que aquests poden afavorir aspectes tals com la coordinació, l’atenció, el desenvolupament del pensament lògic, etc.

    ResponElimina
  31. Hola! Sóc, Carol Rodríguez del grup 2B. Pel que fa referència als Entorns i Mitjans virtuals per a l’Ensenyament- Aprenentatge, i des del del meu punt de vista, l'ús de les TIC, en els centres educatius, substitueix a antics usos i recursos. L'ús de l'ordinador com a eina d'investigació, manipulació i expressió té una qualitat molt motivadora i atractiva per a l'alumnat dels diferents nivells educatius. El treball quotidià amb i en la informàtica permet a l'alumnat una intervenció creativa i personal, mantenir un ritme propi de descobriment i aprenentatge, així com l'accés a la informació.

    El professor/a ha d'adquirir un nou rol i nous coneixements, des de conèixer adequadament la xarxa i les seves possibilitats fins a com utilitzar-la a l'aula i ensenyar als seus alumnes els seus beneficis i desavantatges.
    Tots volem aprendre, i sobretot poder accedir a qualsevol recurs sense problemes. Jo vull ser una professora de qualitat, però personalment no vull deixar de banda els llibres de text, els quaderns, la agenda..., ja que són les eines que he utilitzat per aprendre, i pot ser per melancolia o per simple valor i experiència vivencial i personal, no m’agradaria que es quedessin en l’oblit. Penso que tots els recursos poden ser útils i moderns, el realment important és saber utilitzar-los amb sentit comú. D’aquí radica la importància que té el fet de saber aprendre a utilitzar les TIC com correspon.

    ResponElimina
  32. Penso que l'ús d'entorns i mitjans virtuals per l'ensenyament aprenentatge són eines que tots (grans i petits) hem d'aprendre a utilitzar de la millor manera per tal de treure tot el potencial que ens poden proporcionar ara i amb vistes cap al futur.
    Crec que són recursos que estan avui dia a gran part de les aules i de les que els infants gaudeixen especialment a l'hora d'utilitzar-los. Això també facilita els seus aprenentatges i els hi ajuda al desenvolupament de la creativitat i la imaginació.

    ResponElimina
  33. Hola! Sóc la Marta Bretones.
    Trobo que actualment les Tecnologies de la informació i la comunicació han patit una gran transformació i aquest fet implica que l’ensenyament hagi de estar preparat per abordar l’aprenentatge en un context digital. Per això s’han creat les TAC, que es podrien descriure com una visió de les TIC des de l’escola. Els canvis esmentats poden influir positivament en el rendiment dels alumnes, ja que a Internet es poden trobar infinitat de recursos dirigits especialment als alumnes. No obstant, en ocasions, un ús descontextualitzat de les noves tecnologies pot provocar l’efecte contrari, dificultant l’aprenentatge en lloc de fomentar-lo.
    Per aquest motiu penso que del que es tracta és de fer un ús globalitzat de les TAC integrant-les en la metodologia de l’escola, aconseguint així un aprenentatge significatiu per part dels infants.

    ResponElimina
  34. Hola a tots i a totes! Sóc la Vanessa Alcalà del grup 2B. Fent referència a la utilitat dels entorns Virtuals i Mitjans d’Ensenyament aprenentatge aplicats a l’Educació Infantil, segons el meu parer, si aquests recursos o eines es fan servir correctament, i no de manera instrumental, i se’ls dóna un bon ús, pot beneficiar molt a l’infant ajudant-lo en el seu procés d’ensenyament - aprenentatge. Per aquest motiu és essencial que el mestre estigui ben format i sàpiga utilitzar i adaptar adequadament aquests recursos dins l’aula.
    També m’agradaria esmentar que, fa uns quinze anys molts no teníem ordinador a casa i actualment és impossible imaginar que una llar no disposi com a mínim d’un ordinador. No sé ben bé que passarà d’aquí deu anys, però vivim en una societat que avança a passos agegantats amb les noves tecnologies. Potser d’aquí deu anys desapareixeran completament els llibres i les pissarres convencionals, donant pas a una “educació tecnològica”.

    ResponElimina
  35. Crec que les TIC/TAC són molt importants per treballar amb els infants. Ens donen moltes possibilitats per poder treballar conceptes de forma més entretinguda i divertida, als nens i nenes els crida molt l'atenció i els motiva. A més a més són eines pel futur, ja que cada vegada s'utilitzaran més i no ens podem quedar endarrerits. Per aquests motius, perquè no utilitzar i treure tot el suc de les TIC/TAC?
    Mari Carmen Santos Lao.

    ResponElimina
  36. En la meva opinió crec que l’ ús de les TIC/TAC pot ser molt positiu sempre i quan es faci amb moderació, com tot en aquesta vida. Amb això vull dir que, les noves tecnologies ens ofereixen noves formes d’ ensenyar i d’ aprendre, ens obre un món de possibilitats que les hem d’ aprofitar, com per exemple, els quaderns virtuals, els quals permet al docent crear diferents propostes educatives per grups heterogenis, tenint en compte les seves necessitats particulars i ritme d'aprenentatge. A més, poden ser utilitzats com a material de treball per qualsevol àrea i nivell educatiu.(XTEC, Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya). El mestre ha d’ estar capacitat per saber que, quan i com utilitzar les noves tecnologies. Perquè deixar-les de banda seria un gran error, ja que estem en un món cada cop més digitalitzat.

    ResponElimina
  37. Sóc la Marina Espinosa del grup 2B d’Alfabetització Digital. Personalment, penso que a través dels Entorns Virtuals, com ara el bloc o el Moodle, es poden fer grans progressos i facilitar i enriquir molt positivament el procés d’ensenyament-aprenentatge que es porta a terme a les escoles. Els Entorns Virtuals són eines que ens obren un gran ventall de possibilitats a l’hora de comunicar-nos i, tal com passa en el cas de les escoles, permeten que hi hagi molta més interacció entre l’escola, els alumnes i, fins i tot, les famílies. Tot i això, no hem d’oblidar que s’ha de fer un bon ús de les TIC, ja que són un recurs que s’ha d’integrar a dins de les aules, però com una part més de la metodologia, ja que si les utilitzem d’una forma aïllada no estem aportant res de nou ni de positiu a l’aprenentatge que han de fer els alumnes.

    ResponElimina
  38. Hola soc la Nerea Casamada del grup 2B i considero que la incorporació de les TIC a les aules és fonamental, ja que avui en dia vivim en constant contacte amb les tecnologies i, és per això, que els hi hem de treure el màxim profit i integrar-les dins les aules. D'aquesta manera, els infants les consideraran com un element més durant el seu procés d'aprenentatge i de cara a un futur tindran un domini molt més ampli que persones, en les que m'hi incloc jo, que no han pogut gaudir d'un ensenyament amb tecnologies i que hem hagut de realitzar aprenentatge autònom per dominar-les com les dominem.
    Hem de potenciar les TIC dins les aules, tenint en compte l'ús que li volem donar i utilitzar el mètode més adequat per a dur a terme les activitats que es realitzen, ja que si no se'n fa un bon ús l'aprenentatge pot esdevenir negatiu.

    ResponElimina
  39. Hola soc l’Anna Coll, considero que he canviat bastant la meva visió davant de les noves tecnologies i és que he de dir que al principi era una mica reticent a emprar certes tecnologies a l’aula però després d’estar treballant amb aquests entorns virtuals i veient com es treballen a les escoles me n’he adonat de la importància que tenen i de la seva utilitat en el procés d’ensenyament/ aprenentatge. Tots aquests recursos permeten un ampli ventall de possibilitats que donen peu a la imaginació, a la experimentació i a les ganes d’aprendre, ja que pels més petits tot allò que contingui moviment, colors, soroll, etc. esdevé interessant i els motiven per aprendre, així que l’aprenentatge es torna quelcom divertit i estimulant. Per tant, estic a favor del seu ús, sempre i quan no s'utilitzi en excés.

    ResponElimina
  40. Hola sóc la Natàlia Zambrana. Per la meva experiència en el entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge, crec que són una eina útil que ens ajuda a treballar amb els continguts d'una manera diferida. Donen la oportunitat d’alliberar-nos del típic entorn d'aprenentatge: l'aula. Oferint la possibilitat d'adaptar l'horari a les condicions de cadascú, d'oferir més informació, d'ampliar continguts i malgrat sembli una contracció establir més relació professor-alumnes, d'una manera més individualitzada i específica. Tot plegat és utilitzat amb freqüència en nivells més alts de l'educació, però com poden aquests aplicar-se a l'educació infantil em sembla més complex. Les Tic s'han d'apropar als infants des dels inicis de l'escolarització, de fet la majoria de nens dominen les noves tecnologies millor que molts adults, però crec que tots els recursos i mitjans tecnològics aplicats a les aules d’E.I., haurien d'estar contextualitzats en les àrees curriculars. Sense perdre aquesta contextualització (descobriment d'un mateix i dels altres, descobriment de l'entorn i dels diferents llenguatges) podrien tenir un us poc educatiu.

    ResponElimina
  41. Tenir com a recurs complementari l’accés a les classes virtuals és molt positiu. Permet que infants que no poden anar a l’escola per causes múltiples (siguin temporals o indefinides) puguin tenir accés a l’educació escolar real d’una situació d’aula des de casa seva. En canvi, no em semblaria gens correcte si l’explotació d’aquest mètode es dirigís cap a l’educació no presencial, únicament distancial provocant l’extinció de les aules.

    La raó per la cual tinc aquesta opinió és perquè per naturalesa som éssers socials i per tant necessitem contacte físic i psíquic amb altres ciutadans, amb la civilització en general, si acabessim introduint l’aplicació de les classes a través de vídeoconferències, trencaríem i destruiríem una petita part que ens caracteritza com a raça. Crec que a més a més l’educació es convertiria en un procés d’ensenyament aprenentatge sedentari d’intenció poc motivadora.

    ResponElimina
  42. Hola sóc la Olaya Campoy, pel que fa la pregunta sobre els entorns virtuals i mitjans d’aprenentatge a l’educació infantil penso que ajuden al procés d’aprenentatge dels infants, ja que faciliten la comunicació i la coordinació entre els diferents agents que porten a terme aquest procés d’aprenentatge com ara : Mestres,alumnes,directors… A més, crec que són molt importants per al desenvolupament cognitiu, maduratiu i afectiu dels infants. Cal dir que incloure les TIC a l’aula d’educació infantil potencia la creativitat i imaginació dels infants. No obstant, cal dir que el mestre o adult haurà de supervisar la utilització de les noves tecnologies, perquè aquestes s’utilitzin de forma adequada.

    ResponElimina
  43. Hola sóc la Olaya Campoy, pel que fa la pregunta sobre els entorns virtuals i mitjans d’aprenentatge a l’educació infantil penso que ajuden al procés d’aprenentatge dels infants, ja que faciliten la comunicació i la coordinació entre els diferents agents que porten a terme aquest procés d’aprenentatge com ara : Mestres,alumnes,directors… A més, crec que són molt importants per al desenvolupament cognitiu, maduratiu i afectiu dels infants. Cal dir que incloure les TIC a l’aula d’educació infantil potencia la creativitat i imaginació dels infants. No obstant, cal dir que el mestre o adult haurà de supervisar la utilització de les noves tecnologies, perquè aquestes s’utilitzin de forma adequada.

    ResponElimina
  44. La teoria siempre es más fácil de poner en práctica de una forma virtual que la realidad en si. Esta muy bien que los niños se eduquen en el contexto en el que viven, en el digital, pero como todos los entornos educativos habrían de estar reglados de alguna forma como lo estan los contenidos educacionales por medio de los currículos escolares. No todo vale!

    ResponElimina
  45. Hola tothom! Sóc la Virgínia Méndez i m'agradaria comentar que avui dia ens trobem en una societat en la qual es produeixen grans canvis continus i, d'aquesta manera ens hem d'adaptar i acoplar-nos a les noves tecnologies, ja que el que ens aporta pot ser molt beneficiós, ja sigui personalment com professionalment.
    Per aquest motiu, penso que es necessari que les noves generacions tinguin una formació des d'edats primerenques amb l'ús de les TIC, i és des de l'escola on s'ha de fomentar aquesta pràctica educativa i lúdica, on els infants aprendran de manera molt diferent al que estan acostumats.
    Per poder ser coherent amb aquesta idea s'han d'utilitzar les noves tecnologies a les escoles d'una manera pràctica, lúdica i real, per poder aconseguir que els infants aprenguin a utilitzar-les i a entendre-les. A més a més, les TIC faciliten la comunicació i la explicitació dels infants cap a la resta dels nens/nes, i cap a la mestra.

    ResponElimina
  46. Hola a tots/es sóc l'Eugènia Sotos, del grup 2A.
    Respecte als Entorns i Mitjans Virtuals per a l'Ensenyament-Aprenentatge penso que són eines, que avui dia, són molt eficaçes per treballar en diferents nivells a les escoles, per exemple, a Educació Infantil. És cert que depenent del nivell i l'edat dels infants les activitats que estan estretaments relacionades amb els mitjans i entorns virtuals s'han d'adaptar però, hem après que es poden treballar, amb els petits, molts i diferents aspectes que tenen a veure amb el món de les noves tecnologies, tant a les aules com també fora d'aquestes. També és cert que com a mestres hem de proporcionar als infants informacions i pràctiques diverses que els ajudin a entendre aquest món d'entorns virtuals que aniran coneixent a mesura que creixin. D'aquesta manera, nosaltres, els futurs mestres, no podem tancar-nos sinó que hem d'avançar de la mateixa manera que avança el món i adaptar-nos a les noves situacions que s'ens posen per davant, oferint sempre com a professionals una educació completa en la que es tractin diversos aspectes que ajudin als infants a comprendre el món en el que viuen de la millor manera possible, tenint molt clares, a la vegada, certes idees que els hi hem de transmetre per tal de que facin un bon ús d'un món innovador, pràctic i molt interessant amb el que els hi oferirem i els hi obrirem la porta cap a nous coneixements.

    ResponElimina
  47. Hola, sóc l’Esther Gubianas del grup 2ª d’Alfabetització Digital. Considero que vincular l’ús de les TIC/TAC a l’aprenentatge, pot tenir tant aspectes positius com negatius. La qüestió és saber detectar els aspectes negatius (com ara, l’excés d’informació, els accessos que no estan ben restringits per als menors d’edat, etc.), i saber potenciar els aspectes positius que ens poden aportar les noves tecnologies per a complir de la millor manera els objectius en quant a l’ensenyament i l’aprenentatge dels nostres alumnes. L’ús de les TIC a l’educació pot ser un molt bon mètode de motivació per als alumnes, de la mateixa manera que ajuda a desenvolupar la creativitat i la imaginació dels alumnes gràcies als molts programes informàtics de qualitat que consten de multituds d’eines que fomenten el desenvolupament d’aquests aspectes. Tanmateix, recursos com el correu electrònic, els campus virtuals, dels moodle, i els blog ajuden a reforçar les relacions entre mestre-alumne, de la mateixa manera que ho fa entre alumne-alumne, fent així aquestes relacions més properes. És per això que és de vital importància que els mestres que emprin aquestes pràctiques digitalitzades a les seves aules tinguin la formació i el coneixement suficient com a per a fer un ús efectiu de les tecnologies amb els seus alumnes, de manera que es pugui treure el millor profit de tot plegat.

    ResponElimina
  48. Grup 2A.
    Considero que és important l’ús dels diversos Entorns Virtuals i Mitjans d’Ensenyament i Aprenentatge aplicats a l’Educació Infantil, atès que els infants han d’aprendre a conviure en un món que es mou per les tecnologies. Per tant, els nens han de ser competents en l’ús de les tecnologies per tal d’aprendre noves formes d’educació actuals. Tot i així, també té conseqüències negatives, com ara la sobreexplotació de les tecnologies, l’ús exagerat de les tecnologies deixant de banda altres formes d’educar encara vigents i adequades. Considero que s’ha de fer ús de les tecnologies, però sempre de forma moderada, sense oblidar l’ensenyament tradicional dels llibres, el llapis i la pissarra. Per tant, hi ha aspectes positius i d’altres negatius quant a l’ús de les tecnologies a l’Educació Infantil, però s’ha de trobar el punt de potenciar els aspectes positius i trobar els negatius per tal de no fer un mal ús de les tecnologies.

    ResponElimina
  49. Les noves tecnologies formen part d’una societat que creix i avança cap a un futur més innovador. Les noves tecnologies estan pensades i dissenyades per multitud de propòsits, com facilitar la nostra vida, una utilitat lúdica, educativa…No obstant, les noves tecnologies també poden tenir efectes perjudicials si no es fa un correcte ús de les mateixes ( pornografia, ciberdelinquencia...). Per aquest motiu, els adults hem de tenir una especial curar dels més petits i potenciar l’ ús de les TIC de manera favorable

    ResponElimina
  50. Les noves tecnologies han fet un gran "boom" en aquests últims anys. La nostre societat va evolucionant i hem d'adaptar-nos a aquests nous canvis, per tant en el món de la educació també hem hagut de fer aquest canvi de xip, i introduir les noves tecnologies a les aules. Crec que és una eina molt interessant i que se li pot treure molt de suc si se'n fa un bon ús. També és important que els mestres i nosaltres, coma futurs mestres, estiguem al cas i sapiguem fer ús d'aquestes tecnologies, ja que com podem veure, és el futur.

    ResponElimina
  51. Hola, sóc la Sheila Rodríguez, del grup 2A.
    Respecte els entorns virtuals, considero que són eines i recursos de gran utilitat, ja que permet al mestre incloure i presentar els continguts i coneixements d'una manera més atractiva, dinàmica i que permetrà assolir als nens i nenes aquests coneixements de manera més ràpida i significativa. A més a més, s'ha de tenir en compte que faciliten la comunicació, la coordinació i potencien el desenvolupament d'uns hàbits cada vegada més autònoms. Tot i així, hem de tenir en compte que s'ha de fer un bon ús d'aquestes i per això els mestres han de supervisar la seva bona utilització. Per tant, crec que tots els futurs i actuals mestres haurien de formar-se per aprofundir i enriquir el propi coneixement sobre les noves tecnologies per tal d'aportar als infants els màxims beneficis. A més cal tenir present que la nostra societat està en continu canvi i evolució i per tant es necessari que els nens i nenes es familiaritzin amb aquests recursos els quals els seran útils i necessaris en un futur.

    ResponElimina
  52. Sóc del grup 2A, i en relació als entorns virtuals considero que poden resultar una eina molt important a l'aula perquè al ser molt visuals, poder incloure imatges, sons o vídeos, crida molt més l'atenció dels infants i els motiva molt més. A més, això pot permetre mantenir una relació més estreta amb les famílies dels nens.
    Penso que les noves tecnologies han avançat molt en poc temps, ara el que falta és que totes les escoles puguin comptar amb aquests recursos perquè si s'utilitzen de manera adequada poden potenciar molt l'aprenentatge dels infants.
    Personalment, crec que abans de continuar introduint novetats, primer s'haurien de veure les possibilitats de les escoles, per tal que totes estiguin més o menys igualades en recursos tecnològics. Així doncs, d'aqui 10 anys espero que totes les escoles puguin haver introduït les TIC a les seves aules i en facin un bon ús d'aquestes.

    ResponElimina
  53. Considero que els entorns i mitjans virtuals per a l'ensenyament-aprenentatge són molt útils, atès que són un gran avenç tecnològic que facilita molt les coses però té els seus avantatges i inconvenients. D’una banda, la seva utilització en l’educació és molt pràctica i positiva perquè permet als alumnes continuar el seu aprenentatge des d’on sigui, sense la necessitat d’estar present a l’aula. A més, com a futurs mestres, hem de ser conscients que les generacions d’avui dia estan plenament digitalitzades, de manera que a un nen li resulta estrany entrar a l’aula i tenir completament prohibit l’ús de les tecnologies amb les quals conviu constantment. D’altra banda, crec que no s’hauria de perdre el mètode tradicional d’ensenyar, és a dir, amb llibres de text i la pissarra perquè sinó els nens dependran exclusivament d’un aparell tecnològic sense el qual es podrien arribar a sentir perduts i sense saber com resoldre una situació. Com a conclusió, penso que les TIC són un gran avenç que s’ha d’implantar a tots els centres educatius i, sobretot, s’ha de fer un bon ús per tal que no acabi resultant perjudicial.

    ResponElimina
  54. Hola sóc l'Ana Delgado, i pel que fa als entorns virtuals i mitjans d'aprenentatge a l'educació infantil considero que és un tema molt rellevant, ja que tractem aspectes com el desenvolupament cognitiu de l'infant.
    A més a més, considero que són eines i recursos amb molta utilitat, ja que el mestre pot impartir les classes d'una manera més original i creativa i despertar la curiositat i l'atenció dels infants.
    Ana Isabel Delgado Ruiz 2C

    ResponElimina
  55. Hola soc Sara Nuño i penso que les noves tecnologies formen part d’una societat que creix i avança cap a un futur més innovador. Les noves tecnologies estan pensades amb l'objectiu que tota la societat formi part i coneixi les TIC, això els ajuda a facilitar la nostra vida, a trobar una utilitat lúdica, educativa.
    No obstant això, en les noves tecnologies és essencia que es treballin des de petits, ja que poden tenir efectes perjudicials si no es fa un correcte ús de les mateixes. Per aquest motiu, els adults hem de tenir una especial cura dels més petits i potenciar l’ ús de les TIC de manera favorable.
    a més a més, penso que totes les escoles haurien d'incoporar progressivament les TIC perquè en un futur vagin avaçant i progressant cap a noves alternatives.

    ResponElimina
  56. Hola sóc la Marina Sánchez, personalment crec que els entorns virtuals i les TIC són molt favorables ja que ajuden en el procès d'aprenentatge. Són molt importants perquè introdueixen als nens en un món en que es mouen , en aquest cas, per les tecnologies.
    També penso que es molt interessant treballar-los ja que faciliten la comunicació i la coordinació entre els diferents agents que porten a terme aquest procés d’aprenentatge : Mestres,alumnes...
    En conclusió, crec que és molt bo treballar-los , ja que així es treballa la creativitat i motivació del alumnes.
    Marina Sánchez Ginés, 2C

    ResponElimina
  57. Hola, sóc la Núria Pérez i considero que els entorn virtuals i les Tic formen part d'una societat cada cop més tecnològica. Considero que les noves tecmologies ens fan anar cap a un món més digitalitzat on moltes de les tasques que es realitzen a una escola es poden fer amb un ordinador, una pissarra digital, tablet, etc. És important saber utilitzar aquests entorns virtuals i aquestes eines de manera adequada atès que a la xarca hi ha molta informació i és molt fàcil que els infant accedexin a pàgines no desitgades, a més hi ha tanta informació que és molt fàciñl perdre el temps llegint coses que no busquem o no ens interessen en aquell moment. Amb les noves tecnologies treballem competències relacionades amb la comuniació o la coordinació. Finalment dir que la fomra d'impartir les classes avui ja ha canviat perl gran boom de les tecnologies i de qui uns anys ja no hi haurà llibre i es treballaran casi totes les assignatures de manera tecnològica.

    ResponElimina
  58. Sóc l'Arantxa Sequero del grup 2A. des del meu punt de vista considero que els Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentatge a Educació Infantil avui dia estan molt presents en la nostra societat. A més a més, penso que la incorporació d'aquestes a les aules d'Educació Infantil és molt important i fonamental, ja que avui dia vivim en contacte amb les noves tecnologies i, és per això, que els hi hem de treure el màxim profit i integrar-les dins d'aquestes. També cal fer esment, que hem de potenciar al màxim les TIC dins les aules, tenint en compte l'ús que li volem donar i utilitzar el mètode més adequat per a dur a terme les activitats que es realitzen, ja que si no se'n fa un bon ús l'aprenentatge pot esdevenir negatiu i per tant, els nostres infants no aprendrien tots els objectius que ens proposem com a mestres.
    D’altra banda, considero que no s’hauria de perdre el mètode tradicional d’ensenyar i aprendre, ja que sinó ens veuriem amb que els infants dependran exclusivament d’un aparell tecnològic i deixarien de banda els llibres i les pissarres de tota la vida. Finalment destacar, que les TIC són un gran avenç en la nostra societat actual i que s’hauria d’implantar a tots els centres.

    ResponElimina
  59. Hola, sóc la Cristina Correa i considero que els Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentage a l'Educació Infantil cal tenir-los presents ja que són eines que estan molt a l'ordre del dia i que ens hem d'anar fent a la idea que cada cop aniran a més. Hem d'aprendre a treballar i a incloure tots aquests avenços a les aules, ja que a través d'aquesta metodologia tant nova i atractiva per a ells, s'afavoriran els aprenentatges dels nostres infants i s'aconseguiran els objectius pensats per que aquests els assoleixin des de l'escola.

    ResponElimina
  60. Hola, sóc la Silvia Expósito del grup 2C i penso que actualment les tecnologies estan al dia a dia i és important treballar a les escoles amb entorns virtuals i mitjançs d'ensenyament i aprenentatge. És important treballar-ho amb els infants d'educació infantil degut a que es troben en una societat tecnologica i aquests coneixements que adquireixin els servirà per al seu futur. també crec que treballar amb les TIC amb els infants els atrau, ja que és una manera d'aprendre diferent i sol ser més dinàmica i divertida.

    ResponElimina
  61. Hola sóc l’Alba Garcia del grup 2A, i tot i no ser una gran fan de les tecnologies, penso que com a tot en la vida s’ha d’anar avançant. Estem en un procés de canvi i aprenentatge continu i per això penso que tot el que sigui nou i positiu per l’aprenentatge dels nostres infants ha de ser benvingut. I nosaltres com a guies d’aquest aprenentatge ens hem de posar al dia, i aprendre a utilitzar totes aquestes eines (Entorns Virtuals i els Mitjans d'Ensenyament Aprenentatge a l'Educació Infantil). També crec que el resultat positiu o negatiu que proporcionin aquestes noves tecnologies dependrà de l’ús que nosaltres els hi donem. Així que penso que abans de tot hem d’estudiar i entendre molt bé tot aquest nou món tecnològic que està inundant les nostres vides.

    ResponElimina
  62. Haig de reconèixer que la meva visió sobre els EVE/A ha canviat molt després d'haver cursat aquesta assignatura. Abans no era conscient de la importància i protagonisme que estan agafant a les aules a tots els nivells. Ara he pogut reflexionar sobre aquest fet i observar-lo mínimament, el que m'ha permès conscienciar-me de la gran importància que té per a nosaltres com a futurs mestres formar-nos el màxim i millor possible en aquest aspecte, ja que, cada dia més, l'educació avança de la mà de la tecnologia.

    ResponElimina
  63. Mai havia donat tanta importància al desenvolupament de les TIC en Educació Infantil, com ara. Gràcies a aquesta assignatura i a tots els aprenentatges adquirits en ella, m'he adonat de que les TIC són recursos molt importants que hem d'integrar en la vida dels nostres infants, ja que formen part de la nova generació que ve.. I hem d'ajudar als nens/es a adaptar-s'hi a ella.
    Penso també, que la formació dels mestres en aquesta àrea hauria de ser molt més exigent; ja que avui en dia a les escoles no estan suficients preparats i tampoc es compten amb els recursos suficients per desenvolupar les TIC de forma adequada a les aules. Així doncs, em sembla molt interessant i important l'assignació d'aquesta assignatura a la carrera d'Educació Infantil.

    ResponElimina
  64. Considero que les TIC evolucionen molt ràpidament,i estan a l'abast de tothom, també dels infants. Per tan forman part de la seva vida quotidiana i del seu entorn. Així doncs les hem d'introduir també en el seu context eductiu per tal de que formi part del seu aprenentatge. Però hauriem de ser concients de que no se'ls pot ensenyar d'una manera aïllada com antigament, que impartien una matèria específica com era la informàtica, sinò que l'hem d'introduir dins del currículum i utilitzar-les per ensenyar altres matèries. Això vol dir que podem utilitzar les TIC per tal d'ensenyar matemàtiques, o ciències. Per dur a terme aquest procés els mestres han d'estar ben preparats en aquest camp, i és per això que és molt important que l'ensenyament dels futurs mestres d'educació infantil sigui l'adequat i el suficient, és per aquest motiu que és molt oportuna l'existencia d'aquesta assignatura en aquests grau.

    Esther González de la Aleja

    ResponElimina
  65. EVMEA
    Les noves tecnologies ens porten a l’ensenyament virtual, al autoaprenentatge. Hem de vigilar que aquesta nova manera d’aprendre no suposi una dessocialització dels infants. Que no serveixi d’excusa per als pares que creuen que els nens solament poden educar-se amb continguts escolars o cognitius, privant els infants d’hores de joc al carrer. Jugar ,relacionar-se ,estimar-se enfadar-se amb els amics també ens està educant.
    Ja se sap que una educació fomentada en la Inter actuació dels infants és una bona educació ,però els espais virtuals han de ser construïts dins dels paràmetres curriculars adients . Han de tenir un control dels navegadors per part dels adults, per filtrar els continguts que veuen els nens és a dir aplicar regles de fire-wal per domini . Saber on buscar els continguts adequats per fer les activitats dels alumnes és summament important i crec que encara és un assumpte per desenvolupar. La majoria de professors d’infantil no saben com fer-ho i si ho saben sempre fan les mateixes activitats.

    ResponElimina
  66. Em pregunto perquè a la Facultat de formació del professorat no es respira ni es percep un interès i una voluntat manifesta, per part del professorat en general, per adaptar la seva metodologia i la seva pedagogia a les tecnologies que tenim tots a l’abast de la mà.

    Perquè aquest silenci?
    Perquè continuen amb les classe magistrals de transmissió d’informació i exàmens memorístics? Dit això, quin sentit té parlar de la implementació de les TIC als centres educatius d’infantil, quan a la Universitat, que és un entorn on els alumnes ja tenen totes les capacitats i competències cognitives desenvolupades, no es fa res perquè tingui lloc un autèntic canvi de paradigma pedagògic?

    Fins quan haurem d’esperar perquè els mestres només ens orientin i ens respectin? Quan l’alumne serà el centre des d’on s’ha d’organitzar la formació universitària? Som adults, tenim interessos i objectius peró ningú no els té en compte. La Universitat hauria de ser una catapulta que ens permetés assolir els nostres reptes personals, i no un tràmit per aconseguir un títol.
    Les TIC a Infantil per mi no són una urgència, són una urgència a la Facultat de formació del professorat!

    Des del meu humil i honest punt de vista, de cara al curs vinent convindria que aquesta assignatura fes un reset i que s’unifiquessin criteris, mètodes, continguts i productes avaluables. Cal deixar clar quin és l’objectiu de l’assignatura. Sisplau que algú avaluï, o es pregunti, si aquesta és la millor manera d’aconseguir que els estudiants aprenguin de forma significativa.
    Moltes gràcies per tot!

    ResponElimina
  67. Hola, sóc la Lidia Iglesias, del grup 2C. Crec que els Entorns Virtuals i els Mitjans d’Ensenyament a l’educació infantil són molt important. Perquè actualment les TIC tenen un paper molt important a la nostra societat i això significa que estan a l’abast de tothom, tant adults com infants. Per tant, hem d’ensenyar als nens/es des de petits la importància que aquestes tenen. Una manera d’ensenyar als nens/es a utilitzar les noves tecnologies és adaptar-les.
    Per concloure aquest tema, és molt important que els mestres tinguin una bona preparació i sàpiguen utilitzar-les per poder ensenyar-les.

    ResponElimina